26. března 2008

13/6 1917

Milý Broučku, Váš lístek ze dne 9/6 jest plný omluv. Pro boha, kdo by nedovedl tomu milému stvoření dívčímu odpustit – a tím více já, jenž nemám vlastně co odpouštět. Tož svou dušičku pěkně upokojte – a vězte, že každý lísteček, i kdyby pouze adresu obsahoval, jest mně drahý jako poklad.
Vím dobře a pochopuji úplně, že mnohdy člověk opravdu nemá času napsat dopis, jindy nemá příležitosti, a po třetí nemá nálady. A já vím, že i když nepíšete, že přece denně nějaká vzpomínka Vaše zaletí daleko na východ – prosím, není to domýšlivost, o níž jste svého času psala –, ale cítím to, když Vás na obrázku před sebou vidím a s Vámi v duchu hovořím, na Vás vzpomínám – že se ty vzpomínky na cestě někdy setkávají, podají si pravici a letí potom spolu do Prahy a nazpět do pole, z pole do Prahy a zase nazpět, až se někde nad Lvovem zastaví, rozloučí se a odletí každá mezi ty čtyři stěny svého pokojíčku, kde už spánek oči klíží –

S tím názvem zahradníček to asi nebude štimovat. Můj poměr k našim zahradám jest pouze ten, že velice rád jím ředkvičku, jež tam roste, a dvakrát jsem již i salátu okusil.


Dnes Vám posílám zahrádku I. Bataillonu (1) – my jsme teď dostali novou, kterou jsem ještě nefotografoval, protože jsem příliš pohodlný, a ty plotny, jež jsem ještě ve sladké reservě byl osvětlil, doma vězí v kasetách a trpělivě čekají na vyvolání. Ale do programu jsem ji už též zařadil.


Z květnového pobytu ve Starém Boru posílám ještě obrázek № 2 a 3 (Bataillonskommando a Kaverna). Na obrázku č. 4 jsem ve službě jako adjutant vedle svého komandanta, ale nepoznáte mě, protože je vidět pouze šternu a ruku na čapce. A ke konci obrázek č. 5; podle „Bubiho“-psa poznáte, že to je z druhého bataillonu. Jest to náš dekunk v linii. U toho stolu teď sedím a píšu Vám dnešní psaňátko.


Pošta mi přišla – od Vás ani lístek. Však přijde zítra, viďte?

Hodlám již ukončit, ale našel jsem včera jeden starý lístek z minulého roku. Ten Vám též předkládám. Poznáte stařečka?

Tož mnoho a mnoho pozdravů!

Vláďa – Mírek – Mírko
??
Manča – Máňa – Máryš
??

4 komentáře:

J-Lo řekl(a)...

Lvov - centrum východní Haliče, dnes západní Ukrajiny; naznačuje, že poloha rakouského vojska byla na východ od Lvova...

J-Lo řekl(a)...

adjutant - vojenský pobočník

J-Lo řekl(a)...

šterna - snad hvězda na výložce (?)

J-Lo řekl(a)...

plotna – skleněný negativ, deska později nahrazená celuloidem