4. března 2008

29/5 1917

Zlatá stařenečko!

Za lístek z 25ho z plna srdce děkuji. A důkaz, že i já nezapomínám a každodenně se v myšlenkách toulám kolem Vltavy, dovoluji si tímto Vašim spanilým ručkám předložit. Ale prosím Vás snažně, vysvětlete mně laskavě tu větu o mé domýšlivosti. Nepamatuji se, že bych byl někdy na takovou nemoc stonal. Možná, že jste některé mé slovo špatně pochopila, jež jistě nebylo tak myšleno. Jsem časem neprozřetelný ve výběru slov, ale to přičtěte mé živé povaze.

Teď už dva dni úřaduji na novém působišti. A daří se mně dobře. Totiž mně se daří všude dobře, protože si štrapáce, nepohodlí a podobného druhu žížaly neberu tak k srdci. V příloze Vám dnes posílám ukázku našich hlavních ulic a vchod do podzemního paláce. Tam jsem žil po své dovolené a na počátku jara až do 10. máje. Některé obrázky z této villy už máte (partie u karet apod.) Zítra pošlu ještě pohled se shora.

Plzeňský 7. střelecký pluk, Halič, jaro 1917 (il.foto)

A jak vy tam žijete v té Zlaté Praze? Napište mně prosím dlouhý a hodně dlouhý dopis, každé Vaše slovo mě zajímá.

Zdraví Vás srdečně

Vláďa

5 komentářů:

J-Lo řekl(a)...

Vltavy - Mariiny dopisy z konce května jsou odesílány z Prahy (první se dochoval z 27.května 1917)

J-Lo řekl(a)...

štrapáce (z něm.-it.)námaha, obtíž, trmácení, trampota

J-Lo řekl(a)...

žížaly zřejmě odkazuje k životu v zákopech (jak naznačuje i následující text)

J-Lo řekl(a)...

příloze - fotografie se bohužel v korespondenci nezachovaly

J-Lo řekl(a)...

K první poznámce - krom dopisů se zachoval krátký přípis k fotografii, která ovšem v korespondeci chybí, datovaný již 12. května:
"Mám či nemám? Nevím, jak se rozhodnouti.---
Nuž zašlu tedy, když slib již jsem dala, ale ať aspoň ten roztomilý ´mladý stařeček´ hezky hádá - nepovím. Rozsáhlejší dopis následuje v nejbližší době, dnes nemožno pro soukromé, důležité záležitosti. - Pište brzičko a hodně móc!
S upřímným pozdravem Máňa"
Na fotografii zřejmě bylo více dívek... možná sestry.